משבר הקורונה יחלוף

מאמר בנושא: משבר הקורונה, מאת: ענבל רויטמן פסיכולוגית קלינית מומחית

"משבר הקורונה יחלוף"

"זו הזדמנות לזמן עם הילדים"

"עכשיו הזמן להמציא את עצמך מחדש"

"מצויין – הרי תמיד רצית ללמוד _____ (ספרדית / לרקוד / לסרוג כיפות / לנגן על כוסות / לגדל נמלים)" – או כל פעילות אחרת עלי אדמות – השלימו את החסר…

אז נכון, משבר הקורונה יחלוף, ונכון שהוא טומן בחובו גם הזדמנויות, אבל אני רוצה דווקא לדבר על הצד השני של המטבע.

בימים בהם אנו מתמודדים עם אירוע חירום עולמי, אנו מוצאים את עצמינו מופצצים בהצעות: סרטונים על המצב / סרטונים מצחיקים על המצב  / סרטונים לא קשורים למצב / תאוריות קונספירציה / הרצאות / וובינרים / תוכניות ליווי / הצעות לפעילות עם הילדים / הצעות לתרומות של זמן וכסף ועוד ועוד. מכל עבר מציעים לנו לשמור על שגרה, שעות שינה, תזונה, פעילות ספורטיבית, חשיבה חיובית, קשרים חברתיים ועוד ועוד. וזה נכון. וחשוב. גם אני מדברת עם מטופלים שלי על כל הדברים אותם הם יכולים לעשות כדי לצאת בצד השני של התקופה הזו במצב יותר טוב.

ויחד עם זאת, אנחנו במהלכו של אירוע שלא היה כמותו. נקודה. לא בימי חיינו וגם לא בעבר. המגפות הגדולות של העולם של פעם קרו בעולם שונה באופן מהותי. ולאור זאת שנדמה שכולם מסביב מרימים פרוייקטים / ממציאים את עצמם / מתקדמים / מסתגלים, אני דווקא מביאה מסר הפוך והוא ש זה בסדר לא להיות "בסדר". העולם סביבנו משתנה מול עיניינו, וכל אחד מאיתנו ניצב בפני קשיים והתמודדות שונה – ואלו קשיים אמיתיים ולגיטימים. זה בסדר גם לעצור רגע, להרגיש, לדאוג, להתעצבן, להתבאס, לחוש הלם או בלבול, ובעיקר לא לדעת.

אז אני מזמינה אתכם בתוך כל הטירוף הזה, והמירוץ ל"בסדר" גם לקחת רגע להיות פשוט מה שאתם באותו הרגע. להציץ לצדדים שונים של החוויה שלכם. אח"כ תעברו לעשיה, לטיפול, לעזרה עצמית, או עזרה חיצונית, אבל לרגע אחד בזמן – אל תשכחו גם פשוט להיות. וזה בסדר לא "להיות בסדר". כמובן שבמידה ואתם חווים קושי משמעותי – תמיד ניתן לפנות לאיש מקצוע ולקבל סיוע רגשי או פרקטי / קונקרטי**. ויש הרבה דברים שניתן לעשות כדי לשפר את המצב. יחד עם זאת, תרשו לעצמכם לפעמים פשוט "להיות".

מאחלת בריאות, וימים שקטים ככל הניתן,

ענבל רויטמן – פסיכולוגית קלינית מומחית

(** במידה וקיים שיקול כלכלי – בימים אלו ניתן למצא ארגונים שונים המציעים שיחות / ייעוץ ואף מספר טיפולים חינם, או בתשלום סמלי, ומרבית המטפלים מוכנים לבוא לקראת המטופלים עם מחירים מוזלים בתקופה זו).