שנת חזיר האדמה

מאת ד"ר גלי שטופמן MD, רופאה ומומחית לרפואה סינית לילדים ותינוקות

ראש השנה הסיני, הקרוי גם פסטיבל האביב, חל ב- 5.2.2019 וחגיגותיו יכללו שבוע שלם של פסטיבלים, תהלוכות וחגיגות משפחתיות.

עבור הסינים, זהו החג המסורתי והמשפחתי החשוב ביותר בשנה. כמו אצלנו, מאמינים הסינים כי התחלה טובה תביא בעקבותיה שנה רבת מזל.

את החג פותחים בארוחה משפחתית הנקראת 'ארוחת האיחוד מחדש' והיא נחשבת לארוחה החשובה ביותר בשנה. בני המשפחה, על סעיפיה ודורותיה, נאספים יחד סביב שולחנות עגולים, לארוחה משותפת, שלמזונות המוגשים בה משמעות סמלית, בדומה לנהוג אצלנו בראש השנה. צורתם העגולה של השולחנות מסמלת את איחוד המשפחה.

הבתים והרחובות מקושטים באדום – פנסי נייר אדומים מקשטים את הרחובות, סרטי נייר  אדומים מקשטים את הדלתות, כמו גם כרזות עם ציורים המבטאים שפע ומזל.

במהלך החג, מקובל לתת מתנות. המתנה המסורתית והמקובלת ביותר היא מעטפה אדומה – המעטפות האדומות, הקרויות Hong bao מכילות כסף – 'כסף מזל' – בתקווה לשנה של שפע ומזל טוב. כיום קיימות אפליקציות למשלוח מעטפות אדומות אינטרנטיות 😊

מנהג מקובל נוסף הוא הדלקת זיקוקי דינור. ראשית מדליקים שרשרת של זיקוקים קטנים ולאחריה שלושה זיקוקים גדולים. סדר זה מסמל את הפרידה מהשנה שהסתיימה והכנסתה של השנה החדשה. לפי המסורת, ככל ששלושת הזיקוקים הגדולים חזקים יותר, כך תהיה השנה טובה יותר בתחום הפרנסה, העסקים והחקלאות.

חגיגות השנה החדשה כוללות פסטיבלי רחוב, תהלוכות, נשפים וירידים, ריקודי דרקון מסורתיים ועוד.

כפי שהוזכר, מיוחסת למאכלים שונים סמליות הנובעת מטעמם, מצבעם או מצורתם. בחמישה עשר הימים הראשונים לשנה הסינית החדשה, מקפידים הסינים לאכול מאכלים המביאים עימם מזל טוב. לאלו מבינכם הרוצים לשפר את מזלם בשנת התרנגול הקרובה, הנה מספר דוגמאות:

  • תפוח – מביא תבונה ושלווה
  • בננה – הצטיינות בבית הספר ובעבודה
  • גזר – יביא מזל טוב וממון
  • עוף – שמחה במשפחה וקירבה
  • ביצים – יצירתיות ופוריות
  • חסה – שגשוג ושפע כלכלי
  • תפוזים – מזל טוב, עושר וממון
  • אורז – שפע, פוריות, מזל, עושר.
  • אגוז מלך – שמחה לכל המשפחה

לקראת השנה הסינית החדשה, עוסקים אסטרולוגים סיניים בכתיבת תחזית שנתית, המסתמכת על המאפיינים האנרגטיים המיוחסים לשנה זו. נספר קצת על התחזית האנרגטית לשנת 2019:

שנת 2019 היא שנת חזיר האדמה ומיוחסת לה אנרגיה הקשורה באלמנטים של מים ואדמה.

החזיר מהווה את החיה האחרונה ברצף החיות האסטרולוגיות הסיניות ולכן תהיה זו שנה בה יבואו תוכניות ארוכות טווח ופרוייקטים ממושכים לידי השלמה וסיום.

חזירים מייצגים בתרבות הסינית שלווה וערכים של משפחתיות, חברים, בית ואוכל טוב. ולכן מומלץ בשנה זו להישאר קרוב יותר לבית ולהימנע מנסיעות מרובות. זוהי שנה מתאימה לפיתוח מלאכות ביתיות כמו בישול, גינון ומלאכת יד.

בשנה זו אנשים יבשלו יותר, יפגשו לארוחות משותפות עם חברים ומשפחה. יהיה עניין רב במתכוני משפחה ישנים, בבישול מסורתי. בשנה זו חשוב יהיה לאכול יותר מזון מבושל ופירות וירקות שורש יהיו מזינים במיוחד. ככלל, תהיה נטייה מוגברת לעליה במשקל, ואנשים ייטו ללבוש יותר בגדים נוחים ורחבים. מומלץ בשנה זו לעסוק יותר בפעילות גופנית בעלת אופי מרגיע כמו – טאי צ׳י, יוגה, הליכות ופילטיס.

אנשים רבים ירגישו רגועים יותר, מתחשבים יותר ויטו יותר לשיתוף פעולה, מציאות פשרות, מחילה והימנעות מתוקפנות ומחלוקת. זו תהיה שנה לפתרון סכסוכים משפחתיים.

זו תהיה שנה טובה לאהבה ולרומנטיקה.

בשנת החזיר יהיה עיסוק ציבורי רב בנושאים הקשורים לחיי המשפחה כמו – הריון, חופשת לידה, בריאות הילד והאשה, זכויות נשים, זכויות הקהילה הגאה וזכויות הילד.

בראיית הרפואה הסינית, תהיה זו שנה עם נטייה מוגברת ללחות ולקשיי עיכול. מומלץ בשנה זו לאכול מזונות חמימים, ולהשתמש בתבלינים המסייעים לעיכול ומחממים כמו קינמון, הל וג׳ינג׳ר. חשוב במיוחד בשנה זו להקפיד על שעות אכילה מסודרות, ולאכול מרקים ותבשילים.

השילוב של מים ואדמה יגרום לשכיחות גבוהה יותר של בעיות בזרימת דם ולנטייה מוגברת לקרישיות יתר, לטחורים ולדליות.

היות והמים קשורים ברפואה הסינית לכליות – עלולה להיות שכיחות מוגברת לדלקות בדרכי השתן ולאבנים בכליות. תתכן שכיחות מוגברת לכאבי גב תחתון, לכאבי ברכיים ולבעיות שינים. מנוחה רבה יותר תסייע למניעתם.

רגיעה ונחת בחיק המשפחה, בישול ואכילת מזונות טעימים עם חברים, מלאכת יד ומנוחה – כל אלו ישמחו וייטיבו עם הנפש בשנת החזיר החום.

עד כאן לאסטרולוגיה הסינית 😊

אנו מאחלים לכם שנה סינית של שפע, שמחה ובריאות,

צוות המטפלים ברפואה סינית בפנדה:

תודתנו ל- Lilian Pearl Bridges על התחזית לשנת חזיר האדמה.

לקביעת תור צרו קשר בטלפון – 08-8564646