ד"ר גלי שטופמן MD, Lic.Ac.
רופאה ומומחית לרפואה סינית, לתינוקות ילדים ומבוגרים,
מנהלת מרפאת פנדה.

מנהלת אגף הרפואה, מכבי טבעי

מנהלת המרכז לטיפול משלים בבית החולים האוניברסיטאי ברזילי באשקלון

טלפון: 08-8564646
אימייל: gali@pandaclinic.co.il

ד"ר גלי שטופמן רפואה סינית לילדים ותינוקות

ד"ר גלי שטופמן MD, Lic CM רופאה, מומחית לרפואה סינית לתינוקות, ילדים ומבוגרים, מנהלת מרפאת פנדה, מנהלת אגף הרפואה של מכבי טבעי ומנהלת המרכז לטיפול משלים בבית החולים האוניברסיטאי ברזילי

בחרתי לעסוק בטיפול בילדים, משום שאני אוהבת עד מאד ילדים ואת העבודה עימם.  היותי רופאה ומטפלת ברפואה סינית מאפשר לי להבין את תהליכי המחלה בילדים בצורה עמוקה  ולטפל באופן המשלב את עקרונות הרפואה הקונבנציונאלית עם תפיסתה של הרפואה הסינית. רפואה אינטגרטיבית מסוג זה היא, להבנתי, הרפואה הטובה והמתאימה ביותר לילדים.

אני מאמינה כי טיפול טבעי בגיל צעיר, המשלב את עקרונות הרפואה הקונבנציונאלית והרפואה הסינית, מסייע לילדים לגדול בריאים וחסונים יותר, מצמצם שימוש בתרופות ומונע התפתחותן של מחלות כרוניות בהמשך החיים.

ניסיוני המקצועי לימד אותי על ההשפעה המכרעת שיש לאורח חייו של הילד (המזון אותו צורך, שעות שינה, פעילויות בהן עוסק, האווירה בבית ועוד) על מידת חוסנו ויכולתו להתמודד עם מצבי מחלה.

הבנה זו, כמו גם אמונתי הבסיסית, כי התבוננות משולבת, מתוך תפיסות שונות, בקשייו של הילד, מאפשרת את מציאת הפתרונות הטובים ביותר עבורו, כל אלו – הביאו אותי להקים את פנדה – מרפאה משפחתית.

פתיחת מרפאת פנדה, המאגדת רופאים ומטפלים מוכשרים ומסורים, מתחומים ומדיסציפלינות שונות, לטיפול במשפחה – בתינוקות, ילדים, נשים והורים, הינה הגשמת חלום עבורי.

מרפאה משפחתית

רקע מקצועי, הכשרה וניסיון:

סיימתי את לימודי הרפואה בביה"ס לרפואה ע"ש 'סאקלר' באוניברסיטת ת"א, בשנת 1996.

התנסויותיי בבית החולים כסטאג'רית ובהמשך כמתמחה, העלו בי רצון עז להבין תהליכי בריאות ומחלה בראיה רחבה ועמוקה יותר.

בשל כך,  פניתי ללימודי רפואה סינית במסגרת לימודי המשך לרופאים, בביה"ס לרפואה סינית 'תמורות'.

רפואה סינית לילדים ותינוקות למדתי והתמחיתי במסגרת 'מדיטף' ובסדנאות של ג'וליאן סקוט (ראשון המטפלים ברפואה סינית לילדים בעולם המערבי, אנגליה) וד"ר אליסה רוסי (מומחית לטווינה בילדים, איטליה).

כמו כן, התמחיתי ברפואה סינית עתיקה (שיטת 'הגזעים והענפים'), במסגרת לימודי ההמשך של 'מרכז אלה', ת"א.

כיום עוסקת ברפואה משולבת לתינוקות, לילדים ולמבוגרים – כמנהלת ובעלים של מרפאת פנדה ומייסדת ומנהלת של המרכז לטיפול משלים במרכז הרפואי ברזילי, באשקלון. המרכז לטיפול משלים בביה״ח ברזילי מספק שירותי רפואה משלימה לחולים מאושפזים במחלקות בית החולים, כמו גם למטופלים מהקהילה. בנוסף לתפקידי הניהולי, אני מטפלת בילדים, כחלק מצוות הרופאים במחלקת הילדים של בית החולים.

ד"ר גלי

ד"ר גלי שטופמן מומחית לרפואה סינית לילדים

בשנים האחרונות, ריכזתי והעברתי מספר מחזורים של קורס התמחות שנתי ברפואה סינית לילדים, עבור מטפלים ברפואה סינית, בשיתוף עם ג'וליאן סקוט וד"ר אליסה רוסי, מורי מהעבר.

כיום, אני מובילה יחד עם ארם צייג ואפרת אברמסון את "חמישה ניצנים" קורס התמחות ברפואה סינית לילדים, תינוקות ומתבגרים.

כמו כן מרצה בנושא רפואה סינית לילדים במסגרת סדנאות וכנסים בארץ ובאירופה וכן בקורסים שונים לרופאי משפחה, רופאי ילדים ולסטודנטים לרפואה בבתי הספר לרפואה  ׳סאקלר׳ באוניברסיטת ת"א וב'הדסה' בירושלים.
לאורך השנים לימדתי במסגרות נוספות הכוללות את בית הספר לרפואה סינית 'תמורות' ואת החוג לרפואה סינית ב'מכללה למנהל'.

באחרונה עסקתי בכתיבת פרק בנושא הפרעות שינה בילדים, לספר מקצועי לרפואה סינית, אשר יצא לאור באחרונה בגרמניה.

מפגשי המרובים עם הורים חשפו בפני את תחושות אוזלת היד וחוסר האונים המלווים הורים רבים בהתמודדות עם מחלות ילדיהם. זאת, בנוסף לחוויותיי האישיות כאם, הובילו אותי לניהול פורום לרפואה סינית לילדים ותינוקות באתר 'דוקטורס', שמטרתו הדרכת הורים לשמירה על אורח חיים בריא יותר עבור ילדיהם וכן הקניית כלים פשוטים, ביתיים המאפשרים להקל על הילד בזמן מחלה ולזרז את החלמתו.

 

על ד"ר גלי שטופמן, רופאה ומטפלת מומחית לרפואה סינית לילדים ותינוקות:

הגענו לפני שנתיים עם עמליה שלנו שבלעה אנטיביוטיקה לארוחת בוקר….דלקות אוזניים והמשכנו עם הקטנציק' שחוגג היום שנתיים וגם סבל נורא מהאוזניים…. אני עדיין מסתכלת בפליאה על הילדים שיושבים רגועים ומתבוננים בהלם במחט שעל גב היד או על כף הרגל ותמיד מופתעת מהתוצאות.
גלי את קוסמת! תודה על הכל!!