סוכר וסכרת

בואו נרגיע את הסוכר – סכרת ורפואה הומאופתית

מאמר בנושא : סכרת מאת: ד"ר יפתח ברוזה MD , רופא והומאופת. לקביעת תור לד"ר ברוזה צרו קשר בטלפון – 08-8564646

כרופא והומאופת אני מסתכל על סכרת לא רק כתסמונת רפואית מטבולית, אלא גם כתופעה שקשורה לחוסר איזון במימדים של הגוף נפש. סכרת יכולה להתפתח ולצאת מאיזון- יותר במצבים בהם האדם נמצא במתח, סטרס חוסר רגיעה. גם כאב כרוני ממושך שגורם סבל יכול במנגנונים עקיפים להפריע לאיזון הסכרת, ומכאן החשיבות העצומה לטפל בכאב.

לכן בבואי להסתכל על מטופל שמגיע עם סכרת חשוב לא רק לאזן את התזונה אלא גם להסתכל על אורח חייו ולראות איך עוזרים לו להיות רגוע יותר ומאוזן נפשית יותר. הראייה שלי את מטופלי הסכרת היא ראייה אינטגרטיבית– כלומר אם המטופלים עם סוכר גבולי/סכרת התחלתית אני מפנה לייעוץ תזונתי/נטורפתי מסודר בנוסף להומאופתיה.

עם המטופל נוטל תרופות או אינסולין אנחנו עובדים במקביל לראות כיצד אפשר לאזן ולשפר עוד בעזרת תרופות הומאופתיות. ופעמים רבות כשהמטופלים יורדים משמעותית במשקל-רואים הטבה בערכי הסוכר ואפשר לעיתים לדבר על הפחתת מינון התרופות.

חלק מהטיפול שאני מאמין בו הוא  אימוץ אורח חיים בריא

פעילות גופנית קבועה ומגוונת, הקפדה על שינה תקינה, המנעות מגורמים ממריצים-כמו ריבוי קפאין, אלכוהול ושוקולד. חשוב מאד ללמוד טכניקות לרגיעה-כגון נשימה מודעת, דמיון מודרך ומדיטציות שיכולות לעזור אף הן באיזון רמות הסוכר. היום יש אפליקציות רבות שאפשר להעזר בהם לצורך תרגול נשימה רגועה, מחשבות בהירות ואיזון יומיומי.

היום אספר לכם על רמדי-תרופה הומאופתית שקרויה sac-alb, או בשמה המלא Saccharum-album . זוהי למעשה תרופה  שמקורה בקנה סוכר-ועשויה מסוכרוז-והיא באה לטפל במגוון מצבים, אך בין השאר במצבים שהמוטיב המרכזי שלהם הוא סוכר

זוהי רמדי נהדרת לילדים היפראקטיביים, וחסרי מנוחה שרוצים כל הזמן לאכול מתוקים, שוקולד וסוכר. לרוב אלו ילדים שזקוקים להרבה תשומת לב. ובהרגשה הפנימית שלהם יש תחושה של רעב בלתי נדלה גם לאהבה, וגם למתוק.

זוהי רמדי שיכולה לעזור גם במצבים אקוטיים למשל חולשה וכאבי שרירים באזור החזה, שלמטופל אין תאבון ואין חשק לאכול כלום, אבל יש משיכה גדולה לאכול מתוק.

נשתמש ברמדי הזו גם למצבים רגשיים של חוסר שקט, אכילה רגשית, מצבים של בולמיה, ותחושה עצמית לא טובה ופחד להשאר לבד.

כמובן שניתן להשתמש ברמדי גם במצבים של סכרת, סוכר לא מאוזן או קפיצות במצב הסוכר שמושפע במיוחד ממצבים רגשיים.

אם אתם סובלים מסוכר לא מאוזן, סוכר גבולי, כמיהה לא נגמרת למתוק או סכרת

אתם מוזמנים לפנות לייעוץ.