חיזוק מערכת החיסון

על חורף, שפעת ועל חיזוק מערכת החיסון

 מאת ד"ר יפתח ברוזה MD, רופא והומאופת

שלום לכולם- אז כמו ששמנו לב אנחנו בעיצומו של חורף קר ועוצמתי.

האנשים מתחלקים לשניים אוהבי החורף, הגשם, ההתשבללות מתחת לשמיכה חמה עם ספר טוב,

ואלה שרק רוצים שהקור יחלוף, ואפשר יהיה לחזור לים וללכת עם בגדים קצרים.

אני מאוהבי החורף-אני אוהב את הגשם, את הריח של האוויר הנקי, את נקישות הגשם על החלון- אך החורף מזמן הרבה קושי וחולי במיוחד אצל תינוקות וילדים קטנים, שהם רגישים יותר.

במהלך השנים שאני מטפל כרופא והומאופת – גיליתי את החשיבות של להתכונן לחורף, ולחזק את מערכת החיסון כדי לעבור אותו בשלום.

החורף לרוב מזמן לנו- התקרריות, צינון, שיעול, שפעות, ברונכיטיס ועוד. אך השנה ימים חמים שהופיעו  בתוך החורף, גרמו להופעתם של וירוסים רבים שלרוב מופיעים בעיקר בקיץ, והנה לנו השנה שלל ילדים החולים בוירוסים של הקאות ושלשולים גם בחורף.

אז מה אנחנו פוגשים החורף?

צינון- common cold – שמתבטא בהתקררות, נזלת, שיעול וחולשה

דלקות של דרכי הנשימה כמו ברונכיטיס- שמתבטאת בשיעול קשה, צפצופים, חום גבוה

ושפעות – שמתבטאות בחולשה כללית, כאבי שרירים, חום גבוה, וחוסר תאבון.

לראייתי חשוב מאד לאבחן בדיוק ממה סובל הילד, בין אצל רופא הילדים, רופא אינטגרטיבי, או מטפל מקצועי שמלווה את המשפחה- ולטפל בהתאם לאבחנה. בראייה של ההומאופתיה-חולשה שקורת בכוח החיות של הגוף, מוליכה לחולשה של מערכת החיסון- והפגיעה אצל הילד או הילדה תופיע לפי הרגישות של אותו ילד. ילדים רבים ידועים כרגישים מבחינת מערכת הריאות והנשימה- ואלה ילדים שחשוב במיוחד לא לחכות, ולהתאים להם חיזוק הומאופתי אישי לפי תשאול מקיף ומיוחד שעושים במסגרת הטיפול. מטרת האבחון, הוא להכין תרופה יחודית לכל ילד-קצת כמו תפירת חליפה אישית לפי מידה לכל אדם ואדם, ילד וילדה.

ובינתיים אפשר ורצוי לחזק את מערכת החיסון ומערכת הנשימה:

מבחינת התזונה להקפיד על תזונה מחממת לגוף- שטובה לריאות, כגון מרקים, נזידים, קטניות, שתיה חמה ועוד. ארוחה טובה יכולה להיות מרק כתומים – דלעת בטטה גזר עם מעט גינגר וחמאה, תה של עלי זוטה, לימונית ודבש ועוד. ויטמין c  דרך תזונה- פירות הדר וקיווי, או בדרך של תוסף חשובה גם כן.

במקרה של התקררות- מומלץ לעסות את בית החזה-גב וחזה קדמי עם מעט שמן עיסוי עם כמה טיפות של שמנים אתריים כגון לימונית/ברוש לפני האמבטיה, ובזמן הרחצה לעסות עם מים חמימים את האזור כדי להחדיר את השמן ולהקל על הנשימה.

במקרה של נזלת- טיפטוף של מי מלח או ספריי מי-ים יכול להקל.

חשוב להקפיד מצד אחד על חימום נאות (רדיאטור חשמלי/קמין- הכי מומלצים) תוך כדי אוורור תקין של הבית בשעות היום, וחלון קטן בלילה

לסיום אספר על הרמדי

Gelsemium– זוהי רמדי, תרופה הומאופתית שעשויה מצמח היסמין הצהוב, זוהי רמדי שיכולה מאד לעזור במצבי חולשה, עייפות, חום ותשישות נפשית, ולכן יכולה לסייע במקרים מסוימים לטיפול בשפעת.

שיהיה חורף בריא לכולנו

אשמח לענות על שאלות דרך האתר

ד"ר יפתח ברוזה MD

רופא והומאופת