יום האשה

מאת נטלי לורן כהן Dipl. CM

על אהבה עצמית

הי אישה יקרה,

אני שמחה שנכנסת לכאן להתפנק קצת בתדר של אהבה.

אחד הדברים שחשוב לי תמיד להבהיר לנשים המופלאות שמגיעות אלי, זה שאהבה עצמית היא אחד הדברים החשובים שאנחנו יכולות לעשות למען עצמינו וגם למען הסובבים אותנו.

קיים בלבול רב בין אהבה עצמית לאנוכיות ונרקסיזם, וחשוב לי להבהיר את הנקודה הזו.

אם נדמיין סקאלה שבצידה האחד יש אנוכיות ונרקסיזם, בצידה השני יהיה נתינת יתר וריצוי. מצד אחד אנרגיה של לקיחה, מצד שני אנרגיה של נתינה. אך בשני הקצוות מתחת לפני השטח יש היעדר אהבה. אין מספיק אהבה. צד אחד מספר לעצמו שרק אם ייקח יהיה לו. הצד השני מספר לעצמו שאם ייתן ללא סוף, אולי יזכה לקצת בחזרה.
שני הקצוות מתחזקים כאב עמוק של היעדר אהבה, ויוצרים אדוות של הכאב הזה בסביבה שלהם.

אהבה עצמית, היא הזנה עצמית תמידית.

כמו שברור לכן שללא הטענה של הטלפון הנייד הוא לא ממש יתפקד, לא משנה כמה דחוף הצורך שלכם בו, כך אהבה עצמית היא האנרגיה שמטעינה את הגוף, הרגש והתודעה שלנו. ללא טעינה מספקת, או שנרוקן את עצמינו (לאורך שנים רואים את זה גם בגוף בצורת קמטים, נשירה, כאבים, הזדקנות…),  או שנשאב את הסביבה (ולאורך שנים גם כאן יהיו תוצרים לא להיט בצורת ניכור סביבתי).

אני פוגשת המון אמהות צעירות שמבינות את הקונספט בתיאוריה. בפועל, כשמטפלים בתינוק זה נהיה מאתגר יותר ליישום. אבל גם כאן זה חשוב, ואפילו יותר. הילדים שלנו זקוקים לנו בווליום גבוה, בתדירות גבוהה ולאורך שנים. בכדי שיהיה לנו לתת להם לאורך שנים, יש חשיבות קריטית להטענה של הבטרייה, מידי יום ביומו.

הטעינה מתרחשת כשאנחנו אוכלות אוכל טעים ומזין, כשאנחנו ישנות שנת עומק (יופי), כשאנחנו חשות אהבה והערכה מהסביבה. אבל כל אלה הם ביטוים חיצוניים שהם תוצר של ביטוי פנימי – אהבה עצמית.

בהיעדר היכולת שלי לפרגן ולאהוב את עצמי – אין סיבה שהסביבה תציג את זה. וגם אם הסביבה אכן מציגה את זה – לא תמיד יש לנו היכולת להפנים ולהכיל את האהבה הזו.
זה כמו לעבור ליד השקע, להבין שצריך להטעין, ולהמשיך הלאה. או לחלופין לחבר את הכבל כשהסוללה בחוץ. איך שלא מסתכלים על זה, אהבה חייבת להיות מעיין הנובע מבפנים החוצה.

בואו ניקח את זה עוד צעד קטן קדימה.

כשהרך הנולד מתבונן בנו בעיניים תמימות, והלב שלנו גדוש באהבה אין סופית, ויש לנו רצון שליצור הקטנטן הזה יהיה רק טוב בחיים האלה – זו אהבה ללא תנאים. כולנו ראויים לאהבה כזו. טהורה. ללא אג'נדות שאם תתנהג ככה נאהב אותך ואם לא אז נו נו נו.

כדי להעניק לילדים שלנו את האהבה הזו אנחנו יכולות להסביר להם את הקונספט עד כלות, אך אם ננהג עם עצמינו אחרת – זה מה שהם ילמדו במציאות. הם לומדים מההתנהגויות שלנו הרבה יותר מאשר מהמילים שלנו. Actions speak louder than words.

כשאנחנו פועלות מתוך בדיקה נאמנה לכמות האנרגיה שיש לנו להעניק, תוך כבוד ואהבה לעצמי, בטווח הארוך הם יעריכו את הגבולות ששמנו מתוך האהבה הזו,
את איך שהענקנו להם בשארית כוחותינו מתוך האהבה הזו כשזה היה הכרחי,
ואיך נתנו להם להתמודד כשדאגנו לעצמינו כשזה היה נכון.

כצעד ראשון לחיבור לתדר של אהבה, אני מזמינה אתכן להתפנק במדיטציה.
זה אחד התדרים המרפאים ביותר ביקום.
כולנו יודעים עד כמה נשיקה של אמא יכולה לרפא כל פצע ועלבון…
למדיטציה לחצי כאן

וגם, אני מזמינה אותך לשחק איתנו במפגש מיוחד המרחיב את גבולות הלב, ומעורר את שבילי ההגשמה במקומות שטרם ביקרת בהם בעבר

  • במפגש נתחבר לאנרגיה ולתדר המיוחד של הלב
  • נזהה במדויק את רצון הלב, הרצון הנשמתי
  • נחווה בגוף איך זה מרגיש כשמשאלת הלב מוגשמת
  • נרפא סיפורים ישנים שמעכבים את ההגשמה הלכה למעשה במציאות