התקף מיגרנה

מי שחווה מיגרנה יודע עד כמה הכאב הזה לא אנושי, איך החיים נכנסים למצב "המתן" עד יעבור זעם, איך כל המאמרים שמבטיחים פתרון קסם מובילים לעוד אכזבה אחת.

ובין ניסיונות לשנות את התזונה, להתרחק מהשמש, להימנע ממצבים רגשיים, לבטל את המחזוריות, ולנסות כל כדור פסיכאטרי על המדף – ייאוש היא לא מילה רחוקה מהמציאות.

אבל חשוב לדעת שיש פתרונות טבעיים יעילים.

חשוב לדעת שאסור לך להגיע למצב של הסכמה לחיות עם הכאב.

וחשוב לדעת שהכאב הזה הוא הדרך של הגוף שלך לבקש עזרה – נואשות.

 

אנחנו בפנדה מאמינים גדולים בשילוב רפואות, ובמציאת פתרון הוליסטי, מקיף, מהסוג שמשיב את ההרמוניה והסינרגיה לגוף, כך שהגוף ישוב למצב הבריא והטבעי שלו. במאמר הזה אנחנו מציגים המלצה לשילוב של כמה שיטות נפלאות כל אחת בפני עצמה, עם המלצה חמה על השילוב של שתיהן כפתרון מקיף.

טיפול במיגרנה באמצעות אוסטיאופתיה

אוסטיאופתיה הינה תורה רפואית אשר מתייחסת לגוף כיחידה אחת, כאשר מטרת הטיפול היא להחזיר את האיזון התפקודי בין המערכות השונות בגוף.  חוסר בתפקוד מתבטא בחוסר תנועה, לכן נשפר את התנועה על מנת לשפר את התפקוד.

אבחנה מבדלת:

כמו בכל טיפול יש חשיבות רבה לאבחנה מדויקת על מנת לייעל את הטיפול ואת תוצאותיו. השלב הראשון ברפואה האוסטאופתית הוא התשאול כדי להבין מה הם הסימפטומים ומה הגורם שלהם:

  • מיקום הכאב, חצי ראש, בצורת קסדה, במצח או סביב העין…
  • עוצמת הכאב ותדירותו, מגיע כפעימות
  • תופעות נלוות כגון בחילות או הקאות, אאורה, אי סבילות לאור או לרעשים, דמעות, פנים מזיעות, אדמומיות סביב העין, נפילה של העפעף, כאבי צוואר, כאבי בטן…
  • האם קיימים גורמים תורמים כמו שינויים הורמונלים (וסת, גיל ההתבגרות או גיל הבלות), מאמץ, עייפות, חוסר שינה, מזון או שתייה ( אלכוהול, קפאין, שוקולד…), סטרס
  • השלב השני הוא הבדיקה הקלינית של המטופל/ת. זאת בדיקה ידנית שמבצע המטפל על מנת לאתר את הגורם ספציפי של הסימפטומים. האם הגורם שייך:
  • למערכת השלד- לחץ על עצב, הקרנה מאחת החוליות הצוואריות או משריר מסוים.
  • למערכת האף אוזן וגרון.
  • למערכת האורו- גינקולוגית או למערכת הויסרלית (איברים פנמיים)
  • מערכת העצבים האוטונומית (אחראית על וויסות פעולות שאינן מכוונות באופן מודע כמו פעימות לב, נשימה, עיקול…)
  • המערכת הקרניוסקראלית (תנועתיות וזרימת דם תקינה באזור הגולגולת)

טיפול:

הרפואה האוסטאופתית הינה רפואה הוליסטית. תפקידו של האוסטאופת למצוא את מקור הבעיה כדי לאפשר פיתרון לזמן ארוך ללא התערבות תרופתית. אנחנו מחפשים את המקום בגוף בו יש ירידה בתנועתיות. חוסר תנועה מעידה על פגיעה תפקודית של האיבר ופגיעה באספקת הדם אליו.

במקרה של מיגרנה הקשורה לווסת, אנו יודעים שהם מתרחשים כאשר קיים שינוי בהפרשת הורמונים (כשרמת האסטרוגן יורדת), מצד שני הגורם לכאב הוא קשור למערכת העצבית ולמערכת כלי הדם של הגולגולת. מטרת הטיפול תהיה לאתר את חוסר התנועה ברקמות השונות ואת חוסר האיזון הנוצר בין המערכות השונות.

הטיפול נעשה במגע עדין ברקמות רלוונטיות לפי האבחנה. בבדיקת הגוף נוכל לאתר ולהשיב תנועתיות לאיברים הרלוונטיים. במיגרנה הורמונלית, אלה הדברים שנבדוק:

  • האם קיים חוסר תנועה מכני המשפיע על תפקוד של המערכת הגינקולוגית
  • האם הוא מושפע ממערכת השלד של האגן
  • האם קיים חוסר תנועה במערכות השונות המעבירות את המידע מאגן לכיוון הגולגולת
  • האם קיים חוסר תנועה באזור הצוואר והגולגולת המשפיע על זרימת דם תקינה או על תפקודו התקין של העצב הטריגימינלי אשר מעורב באופן ישיר בהופעת הכאב
  • האם קיים איזון כללי בין המערכות השונות בגוף בין אם הם קשורות או לא בהופעת המיגרנה

צפו הטבה:

שבוע לאחר הטיפול הראשון, אנחנו נפגשים שוב בכדי לאתר את השינויים שחלו. אם היתה הטבה משמעותית, הפגישה הבאה תיערך כחודש לאחר מכן.

 

טיפול במיגרנה באמצעות רפואה סינית

הרפואה הסינית היא שיטת טיפול עתיקה, המשלבת איזון אנרגטי גופני ע"י דיקור בנקודות אסטרטגיות, ונטילת פורמולות של צמחי מרפא המותאמים אישית לפי אבחנה.

 אבחנה מבדלת:

כשאנו מדברים על כאב ברפואה הסינית, אנחנו מדברים על תקיעות אנרגטית.

האופן כללי ניתן לראות כמה סוגים של כאב באבחנה המבדלת, הנה כמה נפוצים:

  1. תקיעות של אנרגיית איבר הכבד: כאב ממוקד ברקות, פועם או כמו מלחציים. מוחמר על רקע רגשי (סטרס). גורמים מחמירים יהיו אלכוהול, קפאין. מגע בראש יהיה בלתי נעים.
    בהקשר של מיגרנה הורמונלית, על פי רוב מיגרנה כזו תופיע עם היסטוריה של כאבי מחזוריות ו/או נטילת גלולות למניעת היריון.
  2. תקיעות בעלת איכות של דם: כאב ממוקד מאוד, חמור מאוד, חד ודוקר. לרוב כדורים לא עוזרים. יתכן היסטוריה של טראומה מקומית בראש/צוואר.
    תופעות נשיות נוספות אפשריות: קרישי דם גדולים בווסת, אנדומטריוזיס, מיומות, ניתוחים קיסריים, הידבקויות ברחם.
  3. תקיעות בעלת איכות של לחות: כאב עמום, הראש מרגיש כבד, מעורפל. יתכן גם סינוסיטיס, בחילות, נזלת. מחמיר בימים של לחות מוגברת וממזון מטוגן ומתועש.
    תופעות נשיות נוספות אפשריות: ווסת צמיגית, נטייה להשמנה, קושי להתרכז.

טיפול:

כל אבחנה כזו תוביל לבחירת נקודות דיקור אחרות, המלצה תזונתית שונה, בחירת פורמולה צמחית ייחודית ואסטרטגיה טיפולית שונה. בראשון נניע את אנרגיית הכבד, בשני נניע את הדם ובשלישי נסלק לחות. כמובן שישנם נקודות דיקור וצמחי מרפא יעודים לכל אבחנה.

צפו הטבה:

אצל כל מטופל יתכן צפי שונה, בהתאם לתדירות המיגרנה, עוצמתה והכרוניות שלה. באופן כללי ניתן לומר שאנו מצפים לראות הטבה כלשהי תוך 3 טיפולים. במקרים כרוניים מאוד הטיפול יכול הימשך אף שנה שלמה, בעיקר בתמיכת הצמחים. בשנה הזו תחול ירידה משמעותית של עוצמת הכאב ותדירות הופעת המיגרנה.

היתרון בשילוב:

שילוב גישות הוא דרך נפלאה לתת מענה שלם לאיזון ההוליסטי.

שתי השיטות מביאות כיוון שונה לריפוי, האחד פיסי-מכאני והשני פיסי-אנרגטי.

שילוב השיטות מביא לפתרון המהיר יותר, מאחר ולרוב הסיבות למיגרנה מורכבות.

אם אתם סובלים ממיגרנה, אנחנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר, ולקבוע פגישת אבחון וטיפול משולב. ניתן להתחיל משיטה אחת ולעבור לשנייה בהתאם להמלצת המטפל/ת.

טיפול במיגרנה במרפאת פנדה:

דן שניידר D.O, אוסטאופת מומחה, מטפל בילדים ותינוקות, נשים ונשים בהריון

ניר יחזקאל Dipl CM – מומחה בדיקור סיני

דייקי גריברג Dipl Ac – מומחית בדיקור סיני