שינה בטוחה לתינוקות

עשרת הכללים לשינה בטוחה לתינוקות

מאת ד"ר גלי שטופמן MD, רופאה ומומחית לרפואה סינית לילדים ותינוקות. לקביעת תור לד"ר גלי שטופמן צרו קשר בטלפון – 08-8564646

  1. הניחו את מיטת התינוק בחדר השינה שלכם ותנו לתינוק לישון איתכם עד גיל חצי שנה.
  2. אל תעשנו – מחקרים מוכיחים בבירור כי אישון פסיבי במהלך ההריון ולאחר לידה מגביר את הסיכון למוות בעריסה. נתון זה נמצא נכון גם כשההורים מעשנים במרחק מהילד.
  1. כדאי להניק! מתברר כי הנקה מפחיתה את הסיכון למוות עריסה ביותר מ- 50%. אחרי הנקה, החזירו את התינוק למיטתו.
  1. השכיבו את התינוק לישון כך שראשו גלוי וקצוות השמיכה דחופים היטב מתחתיו, במרחק מהראש.
  1. השכיבו את התינוק לשינה על הגב: שינה על הגב הוכחה כשינה הבטוחה ביותר לתינוקות.  לאחר שהתינוק מתחיל להתהפך, המשיכו להשכיב על הגב, אך אפשרו לו להתארגן במיטה בתנוחה הנוחה לו.
  1. השתמשו במיטה תקנית בלבד, ולא על הספה או על מיטה מתקפלת. ראשו של התינוק עלול להילכד בין כריות הספה או בין המיטה לקיר. אין להשאיר תינוק ישן בעגלה, ללא השגחה.
  1. השתמשו במזרון קשיח שמתאים למיטת התינוק, ללא ריפודים נוספים בהם עלול התינוק להלכד.
  1. אל תכניסו למיטת התינוק כריות, בובות רכות, שמיכות פוך טבעי או מגני ראש – כל אלו עלולים לגרום לחנק.
  1. אחד הגורמים למוות עריסה הוא חימום יתר של התינוק וסביבתו. לכן – הלבישו את התינוק בביגוד מותאם למזג האויר, אך לא בשכבות רבות וחממו את החדר עד ל- 22-23 מעלות. השאירו פתח לאוורור.
  1. חשוב לוודא שגם בגן או במשפחתון קיימים הסדרי שינה בטוחים. אם יש לכם מטפלת– וודאו שגם היא מודעת להרגלי שינה בטוחים.