יציבה בהריון - סימפיזיוליזיס ואוסטאופתיה

מאמר בנושא: סימפיזיוליזיס בהריון מאת דן שניידר D.O, אוסטאופת מומחה, מטפל בילדים ותינוקות, נשים ונשים בהריון

כאבים בזמן ההריון בקדמת האגן באזור המפשעה ובגב התחתון שמתגברים בזמן שינוי תנוחה במיטה, קשירת שרוכים, הליכה, ועלייה במדרגות נגרמים בדרך כלל כתוצאה ממצב רפואי שנקרא סימפיזיוליזיס.

מה זה סימפיזיוליזיס וממה היא נגרמת?

סימפיזיוליזיס הינה דלקת במפרק הסימפיזיס פיוביס המצוי בחלקו הקדמי של האגן.

הדלקת נגרמת כתוצאה משינויים מכניים והורמונליים המתרחשים במהלך ההריון.

הדלקת נוצרת בעקבות התרחבות הרחם והשתנות היציבה שיוצרת עומס על מפרקי האגן הקדמיים.

לכך מתווסף גם שינוי הורמונלי שנגרם מהשתחררותם של הורמונים המשפיעים על גמישות רצועות האגן כתהליך טבעי של הכנת הגוף לקראת הלידה. שילוב זה של שינוי מרכז הכובד שעובר קדימה והיחלשות הרצועות עלול לגרום לדלקת במפרק.

סימפיזיוליזיס בתחילת ההריון עלולה להופיע לקראת סוף הטרימסטר הראשון ועד סוף ההריון, ולפעמים גם לאחר הלידה.

סימפיזיוליזס בהריון תסמינים

התסמינים הנפוצים אצל נשים הסובלות מסימפיזיוליזס במהלך ההריון הנם כאבים באזור המפשעה שלעיתים מקרינים לכיוון הירך ולגב התחתון. הסימפטומים מתגברים בזמן הליכה ושינויי תנוחה.

הטיפול האוסטאופתי לנשים בהריון יכול להקל על הכאבים הנובעים עקב שינויים אלו בגוף.

מטרת הטיפול האוסטאופתי היא לעזור לגוף להסתגל ליציבה החדשה, חלוקת המשקל השונה ולאפשר מקום לרחם לגדול בצורה מיטבית.

הטיפול האוסטאופתי לנשים בהריון מומלץ גם כהכנה לקראת הלידה, שחרור של רקמות ומבנים באגן ובגב התחתון יכול לאפשר תנועה טובה יותר של מפרקי האגן ולהקל על תהליך הלידה.

הטיפול הוא עדין ואינו מזיק לעובר.

הטיפול האוסטאופתי יעיל מאד בטיפול בנשים בהריון.

טיפול אוסטאופתי במרפאת פנדה:

דן שניידר D.O, אוסטאופת מומחה, מטפל בילדים ותינוקות, נשים ונשים בהריון

לקריאת מידע נוסף אודות סימפיזיוליזיס ניתן להיכנס לקישור הבא – symphysis