טיפול בכאב גב

כאבי גב הם התלונה השכיחה ביותר באוכלוסייה המערבית. ממה הם נוצרים? אילו סוגים של כאבי גב יש? ומה יכול להקל עלינו?

מנקודת מבט סטטיסטית עדכנית, ניתן לומר כי לפחות 50% מאתנו יחוו כאבי גב חזקים לפחות פעם אחת בחייהם, לפחות 80% מהבוגרים יסבלו מכאבי גב תחתון בשלב כלשהו בחייהם, ויתרה מכך – כאבי גב מהווים כיום גורם מרכזי לאובדן ימי עבודה ונכות תעסוקתית. מכאן אין פלא כי מדובר בסיבה השכיחה ביותר בעקבותיה פונים לאורתופד ולטיפול בכאב גב; אך יחד עם זאת חשוב לדעת כי מלבד טיפול תרופתי, ישנן מגוון שיטות וטיפולים שונים אשר יכולים להקל עליכם ולעזור לכם לחזור לתפקוד.

הסיבות הנפוצות לכאבי גב

סיבה אחת לכאבי גב תחתון מרכזי או עליון יכולה למבוע מתפיסות שרירים. אופי הכאב משתנה בין אדם לאדם והתמונה הקלינית יכולה להיות כאב חד וחזק ״גב תפוס״ וֿכאב חד ונקודתי ולעיתים כאב עמום ומתמשך החולש על שטח נרחב יותר של הגב. עם זאת, כאבי גב מתמשכים ובמיוחד כאלו אשר הפכו כרוניים – עלולים לנבוע מסיבות אחרות ושונות, כגון:

• גירוי דלקתי של שורשי העצב על רקע פריצת דיסק או בלט דיסק
  • סקוליוזיס (עקמת S).
  • קיפוזיס (קימור של הגב העליון)
  • ספונדילוארטריטיס – שינויים ניווניים בעמוד השדרה.
  • דלקות פרקים, פיברומיאלגיה ומחלות אחרות היוצרות כאבים בעקבות דלקת וקישיון מפרקים.
  • מתח וחרדה, סטרס נפשי המכווץ את שרירי הגוף ומייצר כאב.
  • עליה לא מבוקרת במשקל המעמיסה על חוליות עמוד השדרה.

קיימות סיבות רבות נוספות וחשוב לבצע כי אבחון נכון של הבעיה הינו שלב חשוב שיעזור להחליט מה הוא הטיפול הטוב ביותר.

טיפול בכאב גב במרפאת פנדה

מחקרים רבים אשר פורסמו בשנים האחרונות במיטב הירחונים הרפואיים בתחום האורתופדיה והכאב מעידים חד משמעית כי דיקור סיני הינו כלי טיפולי יעיל במיוחד להקלה והפחתה של כאבים כרוניים, הקלה על כאבים ממקור עצבי ועוד.

במרפאת פנדה צוות מומחים המשלב מטפלים מתחום הרפואה הסינית לצד רופאים אורתופדים מומחים ורופאים מומחים לשיכוך כאבים:

ד"ר דוד מרסר – אורתופד מומחה

ד"ר עמי ורבר – רופא מומחה בשיכוך כאבים