טיפול בפריצת דיסק

מאת גיא פולק, Dipl CM, מטפל מומחה לרפואה סינית לכאב אורתופדי אורולוגי ונירולוגי. לקביעת תור לגיא פולק צרו קשר בטלפון – 08-8564646

סובלים מפריצת דיסק? תופתעו לשמוע כי אחוז גבוהה מאוד מהמקרים אינם זקוקים כלל לניתוח. הכירו את השיטות הנוספות לטיפול בפריצת דיסק, אשר יקלו על התסמינים ויקימו אתכם על הרגליים.

מהי פריצת דיסק וממה היא נגרמת?

פריצת דיסק (Herniated Disc) היא מצב רפואי שבו מופעל לחץ על הרקמה העצבית סביב עמוד השדרה (על חוט השדרה העובר בתוכו או על שורשי העצבים הנוגעים בחלקו החיצוני של עמוד השדרה), בעקבות פריצה של החומר הסחוסי הנמצא בין שתי חוליות בעמוד השדרה. סיבות שונות עלולות להוביל בהדרגה לפריצת דיסק: החל מתהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף, דרך גנטיקה המגבירה את הסיכון להתפתחות התופעה, הרמת משאות כבדים ועוד. בשל העובדה כי רב האנשים אינם יכולים לקבוע בוודאות מהו הגורם שהוביל לכך, ולצד התסמינים השונים והמטרידים המגבילים את התפקוד – פריצת דיסק הפכה להיות אחת הסיבות המטרידות ביותר לכאבי גב, והדרך למציאת טיפול המוביל להקלה בכאב עלולה להיות ארוכה ומתישה.

דרכי טיפול בפריצת דיסק

הרעיון המרכזי בטיפול בכאבים על רקע פריצת דיסק, בלט דיסק או כל כאב אחר הגורם לכאב גב או כאב מקרין לאורך גפיים תחתונות או עליונות, הוא טיפול והפחתה של התהליך הדלקתי. השינויים המבניים והלחץ על הרקמה באזור הפגוע מייצרים גירוי דלקתי וכאב לאורך מסלול העצב. השימוש במחטים סיניות מאפשר הפחתה של הדלקת וכך גם הפחתה בכאב. הטיפול בשיטת האיזון Balance Method בה אני מטפל ואותה מלמד באירופה ובארה"ב, מאפשרת הפחתה של התהליך הדלקתי ותוצאות מהירות. הדיקור מתבצע בידיים וברגליים ולא סמוך לעמוד השדרה. עד היום טיפלתי בהצלחה באלפי מקרים מורכבים יותר ומורכבים פחות של כאב מוקרן ממקור רדיקולרי(מעמוד השדרה).

רפואת כאב במרפאת פנדה

במרפאת פנדה תעברו בדיקה ואבחנה של הבעיה, תוכנית טיפולים והערכה לזמני החלמה. במפגש הראשון, הבדיקה, התשאול, איסוף הנתונים צפייה בהדמיות כמו MRI CT, צילום רנטגן, אולטראסאונד ועוד יהווה את המפתח להערכת המצב וסיכויי ההצלחה. הטיפול משלב דיקור סיני, שימוש בצמחי מרפאה על פי הצורך, המלצות לאורח חיים מותאם מצב, והמלצות לטיפול מולטידיסיפלינרי בהתאם לצורך.

לכל שאלה וברור נוסף ניתן ליצור איתי קשר דרך המרפאה או בצורה ישירה.