יעוץ תזונתי לילדים

יעוץ תזונתי לילדים

תזונה בריאה ומזינה משפיעה על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו, וחשובה בכל הגילאים.

חשיבותה של תזונה בריאה ומזינה גדולה במיוחד בתקופת הילדות ובגיל ההתבגרות, מאחר ובפרק זמן זה קצב הגדילה גדול מאוד וישנו חלון הזדמנויות לצמיחה אשר אסור לפספס.

הקניית הרגלי אכילה אצל ילדים מתחילה כבר מגיל המעבר למזונות מוצקים (סביב גיל 6 חודשים). חשיפה מוקדמת למגוון מזונות בריאים, לימוד הרגלי שולחן נאותים ואכילה מתוך הקשבה פנימית לסימני רעב ושובע, הינם חלק מהטמעת הרגלי תזונה ואכילה בריאים אשר ישמשו את הילד לכל חייו.

תזונה נבונה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא אצל ילדים, אך חשוב לזכור שישנם היבטים נוספים שיש לשים עליהם דגש כמו לקדם פעילות גופנית, להקפיד על שינה מספקת וכן לשמור על בריאות נפשית ורגשית אצל הילד.

באילו מקרים פונים לטיפול תזונתי לילדים?

גילאים 0 – 6 חודשים: עליה לא מספקת במשקל, רפלוקס, אלרגיה לחלבון חלב פרה, התאמת תמ"ל לצרכי התינוק ועוד.

גילאים 6 חודשים עד גיל 3 שנים: מעבר מהנקה לתמ"ל, קושי במעבר למזונות מוצקים, התאמת תפריט מותאם לילד ולגילו, אלרגיה ורגישות למזון, בררנות אכילה, סלידה חושית לאוכל, עצירות ועוד.

גילאים 3 שנים ומעלה: גיוון מזונות בתפריט היומי, שילוב ירקות ופירות בתפריט, חוסר בויטמינים ומינרלים, התאמת תפריט מותאם לילד ולגילו, צליאק, מעי רגיז, תת משקל, עודף משקל והשמנה (טיפול מותאם לפי גיל), צמחונות / טבעונות ועוד.

טיפול תזונתי אישי

יעוץ תזונתי לילדים ניתן ע"י תזונאית לילדים, בטיפול אישי בו נעשית התאמת תזונה ספציפית, תוך התייחסות לצרכיו האישיים והרגשיים של הילד.

מהלך הטיפול כולל פגישת אבחון עם ההורים בה לומדים להכיר את הדינמיקה בבית, סביבת ההאכלה, הרגלי האכילה ועוד. יחדיו עוברים על הרכב התפריט ובהתאם לכך נעשית הערכה בה נקבע – האם הילד אוכל בכמות מספקת, האם יש צורך בהעשרות תזונתיות או תוספי תזונה והאם הוא עולה היטב במשקל ומתפתח באופן תקין.

בסוף כל מפגש יוצאים עם הנחיות מפורטות וכתובות לגבי תזונתו של הילד כאשר בסוף התהליך המטרה היא לחוות ארוחות מהנות ורגועות תוך גדילה והתפתחות תקינה.

למי תוכלו לפנות בפנדה: