יעוץ שינה

יעוץ שינה בפנדה – מרפאה משפחתית בשיטת לילה טוב

כמעט כל משפחה עם תינוקות וילדים חווה "עניינים" סביב השינה. קושי בהירדמות ויקיצות מרובות במהלך הלילה הם שני קריטריונים עיקריים על מנת להגדיר הפרעות שינה אצל ילדים.

מחקרים מראים כי מחסור בשינה עלול להוביל בין היתר ל:

  • קשיים בביצוע מטלות מוטוריות לעתים מתעוררות אצל ילדים בעקבות הפרעות שינה.
  • הביצועים הקוגניטיביים של ילד ששנתו מקוטעת, פחות טובים.
  • מערכת חיסון חלשה יותר – מחסור גדול בשעות שינה עלול לגרום לפגיעה במערכת החיסונית ובכך למקרים חוזרים של מחלות.
  • סיכון להשמנת יתר – נמצא קשר ישיר בין נטייה לאכול יותר לבין עייפות (כשאנחנו עייפים נרצה לאכול יותר) ולכן, ילדים עם הפרעות שינה (והוריהם) נמצאים בסיכון גבוה להשמנת יתר שעלולה להוביל למחלות לב וסוכרת.
  • התפתחות וגדילה לא תקינה – הורמון הגדילה מופרש רק בשינה עמוקה (בלילה).
  • הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות.

אך מעבר להשפעות הבריאותיות על הילד, יש גם השפעות התנהגותיות שעלולות להופיע. סדר יום קבוע עם שינה מספקת חשובים לתחושת ביטחון והרוגע של התינוק והפעוט. לעומת זאת, כשהתינוק לא ישן ואין סדר יום קבוע, עלולים להופיע עייפות ותסכול רב בקרב ההורים והתינוק.

אז מה אפשר לעשות כדי שתינוקך יישן טוב יותר?

שינה היא צורך בסיסי וטבעי ובכל זאת, למה זה כל כך קשה? הקושי הוא לא בשינה אלא בדרך ההירדמות.
חשוב להבין שהילד הוא "מראה" של הוריו. ההתנהגות שלו נוצרת כתגובה לאווירה סביבו ולהתייחסות אליו. הרגלי השינה שלו הם הרגלים שהוריו יצרו.

יש דרך סדורה לטיפול בקשיי שינה – שינוי הרגלים ויצירת סביבה שתומכת בשינה.

זה לא פשוט. לרוב קשה לזהות את ההרגלים שלנו ולהבין מה לשנות ובעיקר- איך לשנות אותם.

במהלך התהליך, תוכלו ללמוד מהם הדברים שמפריעים לילדכם להירדם, תלמדו לבטל גורמי תלות שבלעדיהם קשה לו להירדם (כמו: בקבוק, הנקה, נענוע, מוצץ וכו'), תלמדו אותו הירדמות עצמאית ותיצרו לו סביבה תומכת ונעימה שתגרום לחווית שינה חיובית, והכל עם מענה מיידי לבכי שלו.
בהדרגה הוא יכנס לשגרת שינה נורמטיבית שתאפשר לו ולכם שינה איכותית ורציפה.

בעקבות חוסר התלות של ילדכם בכם בשעות הערב והלילה, תוכלו לקבל בחזרה את הזוגיות שלכם, שעות אחה"צ נעימות יותר ורגועות יותר. שינה משפיעה על כל תחומי החיים כך שלמעשה, איכות החיים שלכם תשתפר,

כי יום טוב מתחיל בלילה טוב.

תהליך ייעוץ שינה

יעוץ שינה מתחיל בפגישת אבחון עם יועצת שינה. האבחון כולל תשאול והדרכה ואין צורך להביא את התינוק או הילד בשלב זה. בפגישה זו נבנה גם את תכנית העבודה. בהמשך תזכו בליווי יומיומי הכולל הדרכה והמלצות לפעולה בהתאם לתאור של הלילות שחוויתם, כך לילה אחר לילה, עד שנגיע ביחד ליעד המיוחל.

למי תוכלו לפנות בפנדה:

אורטל אריאלי – תזונאית קלינית לתינוקות וילדים, יועצת שינה בשיטת "לילה טוב"

ד"ר גלי שטופמן, MD – דיקור ורפואה סינית לטיפול בהפרעות שינה

אריק ברקוביץ – אוסטאופתיה לטיפול בהפרעות שינה